Оновлено підхід до формування графіків відключень.
Графік відключень розбитий на 30-хвилинні інтервали.
Кожна черга розділена на дві підчерги: 1.1 та 1.2, 2.1 та 2.2 і т.д.
Мінімум 3,5 години між можливими відключеннями при відсутності аварій у мережі.
Актуальну інформацію також можна отримати у чат-боті Viber і Telegram.
Перевірка поточних відключень за адресою
Бажаєте дізнатись чи є зараз за Вашою адресою аварійні або планові відключення, або ознайомитися з графіком стабілізаційних відключень (ГПВ), просимо ввести адресу українською мовою використовуючи кирилицю. Пошук адреси можна здійснювати як за новою назвою, так і старою.
Для того, щоб графік стабілізаційних відключень був завжди під рукою, реєструйтесь у чат-бот Viber або Telegram
За цією адресою будинок має складну схему підключення (два та більше джерел живлення). В таких будинках різні квартири підпадають у різні групи графіків відключень. Тому, на жаль, по ним зараз не має можливості давати прогнозований графік стабілізаційних відключень. Ми вже працюємо над вирішенням цього питання.
Якщо в графіку відключень:
- відсутня потрібна вам адреса
- відсутнє світло у зоні, що гарантує його наявність (на графіку білий колір)
Якщо у вас відсутнє світло і:
- відключення за вашою адресою не зафіксовано
- немає термінів повернення світла у вашу оселю
Перевірити статус заявки на відсутність світла можна тут:
Перевірити статус заявки
-
Про графіки
Чому змінилися графіки?
НЕК Укренерго та Міністерство енергетики впровадили єдиний підхід до створення графіків по всій країні, який зафіксований законодавчо. Це дозволить більш гнучко керувати енергосистемою, а отже зберігати світло в оселях українців.
Де ознайомитися з новими графіками?
Нові графіки розміщені у нашому чат-боті у Viber та Telegram, а також на нашому сайті. Ми дуже рекомендуємо використовувати саме чат-бот, оскільки на сайті через велику кількість відвідувань можуть виникати збої. Завантажити графіки у чат-боті можна за кілька секунд.Чим відрізняються нові графіки від попередніх?
Графік відключень тепер розбитий на 30-хвилинні інтервали. Кожна черга споживачів розділена на дві підчерги: 1.1 та 1.2, 2.1 та 2.2 і т.д. Період зі світлом збільшується – мінімум 3,5 години між можливими відключеннями при відсутності аварій у мережі.
Що таке черга і підчерга?Черга – група споживачів області/міста, яка споживає певний обсяг електроенергії. Підчерга – половина черги. Тепер кожна черга розділена на підчерги, які відключаються за графіками.
У мене змінилась черга?
Перевірити, до якої черги ви відноситесь, можна на сайті та в чат-боті ОСР.
Чи буде в мене більше часу зі світлом?Дійсно, завдяки новому підходу у вас буде більше годин зі світлом – мінімум 3,5 години між можливими відключеннями при відсутності аварій у мережі.
Як мені дізнатись коли у мене буде світло протягом тижня?Як і раніше для зручності планування своїх справ у вас будуть завжди доступні два графіки. Графік на добу – чіткий розклад зон «Світло є» (біла) та «Світла немає» (темно-сіра). Прогнозний графік на тиждень – показує часові проміжки, коли світло може бути відключеним, і години зі світлом. Він дозволяє планувати життя на триваліший період, тому завжди є на сайті ОСР.
Графіки діятимуть кожного дня?
Графіки будуть діяти в ті дні та години, в які діятимуть стабілізаційні відключення за командою НЕК Укренерго.Тепер у всіх регіонах будуть відключати світло однаково часто?
Уніфікований національний графік дозволить виправити ситуацію, коли при однаковому застосуванню обмежень деякі області були зі світлом більше, а інші – менше. Однак варто розуміти, в країні значно пошкоджені магістральні підстанції, які передають електроенергію від однієї частини країни в іншу, тому до деяких регіонів електроенергію просто неможливо доставити.
Чи зміниться інформування про графіки відключень?
Ні, ви як і раніше можете дізнатися про графік на добу на офіційних каналах ОСР – в чат-боті, на сайті, на офіційній сторінці в Facebook. А також отримувати сповіщення через застосунок Київ Цифровий. -
Повідомити про відсутність світла
Що мені робити якщо хочу подати заявку по аварійній ситуації?
Насамперед варто звертатися до вашої керуючої компанії/ОСББ/ЖБК, адже світло може буте відсутнє з причин, пов'язаних з роботою мереж всередині будинку або вашої оселі.
Якщо ж питання стосується аварійної ситуації та не відноситься до компетенцій керуючої компанії/ОСББ/ЖБК - ви можете подати заявку на сайті. Інший можливий варіант - подзвонити нам в контакт-центр, проте доведеться трохи почекати відповіді оператора, адже дзвінків зараз дуже багато.
Також ви завжди можете написати нам в приватні повідомлення Facebook.
Що мені робити, якщо адреси немає у графіку?Це може означати, що ваш будинок не будуть відключати, так як це технічно неможливо. Але якщо при цьому у вас тривалий час немає світла - заповніть, будь ласка, форму. Ми перевіримо інформацію та додамо будинок у графік.
Що мені робити, якщо дуже тривала відсутність е/е - понад 8 годин?
- Світла немає тільки у вашій квартирі? Перевірте запобіжники та викличте електрика. В жодному разі не намагайтесь провести ремонт самостійно! Це небезпечно!
- Світла немає тільки у вашому будинку? Зверніться до свого ОСББ, ЖБК чи УК, можливо, у вас аварія на внутрішньобудинкових мережах.
- Світла немає і в сусідніх будинках? Насамперед перевірте, чи діє екстрене або стабілізаційне відключення на нашому сайті. Якщо відключення стабілізаційне - дізнайтесь час повернення світла у графіку вище. Якщо відключення екстрене - доведеться трошки почекати, електропостачання може бути відсутнє довше. Якщо світла немає понад 8 годин поспіль – можливо, у вас виникла локальна аварія. Напишіть нам в приватні повідомлення Facebook. або ж подайте заявку на сайті.
Я представник ОСББ/ЖЕК і хочу повідомити про реальну аварію
Для того, щоб передати інформацію про аварію, можна зателефонувати на лінію контактного центру для юридичних осіб +38 (044) 201 58 58, передати заявку через форму на сайті або через приватні повідомлення Facebook. Вам обов'язково потрібно вказати, що ви є представником керуючої компанії та повідомити додаткову інформації щодо ситуації (стан запобіжників, тривалість відключення, наявність напруги на вводах).
-
Поширені запитання
Чим відрізняються стабілізаційні відключення за графіками та екстрені відключення?
Стабілізаційні відключення відбуваються згідно із визначеним графіком на добу. Максимальна тривалість одноразового відключення – 7 годин. Екстрені відключення відбуваються раптово, коли дуже швидко треба збалансувати енергосистему.
Саме НЕК Укренерго визначає, який тип відключень і коли потрібно застосовувати та передає відповідну команду всім ОСР.
Як зрозуміти, чи я маю аварійне відключення чи діють обмеження споживання?
Інформація про будь-які відключення публікується на сайті компанії. Введіть вашу адресу та дізнайтеся про поточні відключення. Також на головній сторінці нашого сайту ми оперативно розміщуємо інформацію про те, чи діють зараз графіки стабілізаційних відключень, або застосовуються екстрені відключення.
Чому важко додзвонитися до КЦ? Куди я можу повідомити проблему чи поставити своє запитання?
Під час екстрених відключень ми справді фіксуємо величезну кількість дзвінків до контакт-центру, яка більше за звичайну у 6-10 разів. Дуже часто, під час екстрених відключень, відбуваються повітряні тривоги і наші співробітники йдуть у бомбосховище, щоб продовжити працювати вже звідти, але їм потрібен час на переміщення. Через це зростає тривалість очікування на лінії. Однак ви завжди можете повідомити про проблему чи дізнатися актуальну інформацію на сайті чи на сторінці Facebook.
Чому за моєю адресою екстрені відключення, якщо вже давно не було обстрілів?
Ворог завдав величезної шкоди енергосистемі і зараз не полишає спроб лишити нас без світла. Енергетики працюють не покладаючи рук, щоб ремонтувати, посилювати та забезпечувати країну світлом. Однак коли споживання надто зростає, щоб вберегти енергосистему від масштабних аварій доводиться проводити відключення. Ми розуміємо, наскільки важко вам знаходитись без світла. Але просимо вас набратись розуміння та вірити в енергетиків, ми робимо все, аби відключення були якомога коротшими.
Навіщо превентивні відключення світла під час обстрілів?
Це потрібно для того, щоб у випадку руйнувань енергооб'єктів через обстріли, запобігти більш масштабним аваріям. Адже якщо такий об'єкт на повній потужності в один момент буде виведено з ладу, це спричинить різке розбалансування енергосистеми. Відключення відбуваються за командою НЕК Укренерго, коли він отримує попередження від військових про потенційну атаку на енергоінфраструктуру. Якщо загроза зникає, після відбою тривоги світло повертається.
Чому світло вимикають вночі?
Обмеження споживання діють як вдень, так і вночі. Тому що попри зменшення навантаження вночі - споживання електроенергії все рівно продовжується, особливо в холодний період. Нічні обмеження менші, ніж денні, однак вони також потрібні, щоб не сталося аварій на електромережах та підстанціях.
Чому пошкоджені мережі так довго ремонтують?
За рік енергетики відремонтували всі ключові енергооб'єкти генерації та електромереж. Зробили все можливе для того, аби пройти цю зиму без відключень. Однак ворог не полишає своїх спроб лишити українців без світла і продовжує атакувати станції генерації та магістральні мережі, і це може призвести до необхідності відключень. Проте вірте в енергетиків і воїнів ППО, ми робимо все, аби уникнути відключень!
Чому електроенергію продають за кордон, коли ми сидимо без світла?
Відключення відбуваються для запобігання аварійних ситуацій в енергосистемі. Україна не продає електроенергію, яка потрібна українським споживачам.
Чому світло вимикають і коли холодно, і коли жарко?
Бо саме в ці періоди ми, споживачі, починаємо користуватись більшою кількістю електроприладів, щоб почуватися комфортніше. Взимку це електроопалення, влітку – кондиціонери. Ця техніка є енергозатратною – 1 кВт і вище. І коли ми вмикаємо її одночасно з іншими приладами, то перевантажуємо мережу. Якщо в такому випадку не обмежити споживання електрики, ослаблена енергосистема не витримає – і виникнуть масштабні аварії. Тоді нам доведеться сидіти без світла значно довше.